Breinvoorkeur
Oogsamenwerking
Reflexintegratie

Ervaringen

Ouders

Via een vriendje op school hebben we kennisgemaakt met Esther Hut . Wij hadden meerdere hulpvragen vanuit school en vanuit ons als ouders op het gebied van de schoolprestaties van onze zoon.  De hulpvraag had betrekking op de werkhouding van onze zoon. Omdat de hulp vanuit de reguliere zorgverleners niet aansluit zijn wij op zoek gegaan naar een andere methode. 

Esther heeft ons in een oudergesprek uitgelegd hoe de -ikleeranders -methode werkt en hoe het programma er voor de komende maanden uit gaat zien. Wij waren op zoek naar een vakkundig persoon die een ‘klik’ kon maken met onze zoon. Esther heeft altijd duidelijk aangegeven dat als er geen ‘klik’ is het geen zin heeft om verder te gaan met de training.

Wij kunnen nu – na 9 maanden – zeggen dat Esther ons en vooral onze zoon erg heeft geholpen bij zijn vooruitgang op het gebied van de schoolprestaties. Doordat Esther zich vakkundig, professioneel maar vooral zeer kindvriendelijk heeft opgesteld …. lees meer


 

Ondanks heel veel oefenen lukte het mijn dochter (groep 6) niet om de sommen t/m 20 uit haar hoofd te leren. Ze telde nog steeds door.

Na één sessie bij Ik leer anders-coach Esther Hut heeft ze het hele honderdveld in haar ‘rekenkamer’ opgeslagen en heeft ze geleerd dat 7, 8 en 15 ‘best friends forever’ zijn. Ze kent meteen 4 sommen uit haar hoofd.

Esther heeft handige hulpmiddelen. Bovendien is ze heel lief en positief. Toen ik aan mijn dochter vertelde dat we naar een rekenjuf gingen keek ze niet bepaald vrolijk. Maar na een uurtje ging ze met een smile van oor tot oor naar buiten. Onderweg naar huis moest ik sommen vragen en eenmaal thuis wilde ze nog meer sommen leren voor in haar rekenkamer!!

Wat een positieve rekenervaring na jaren van ploeteren!  Nogmaals hartelijk dank voor de duidelijke uitleg en hulp!


 

Via een bijeenkomst van een moedergroep voor kinderen met een diagnose in het autistisch spectrum kwam ik in contact met Esther. Haar presentatie over anders leren en reflexrestanten vond ik erg leerzaam.
In haar verhaal herkende ik mijn zoon van destijds 8 jaar met PDD NOS en lichte ADHD helemaal. Ik dacht daar moet ik zijn om hem te helpen met zijn leerproblemen (zoon zit op cluster 4 school).

Ik heb toen een afspraak gemaakt met Esther en mijn zoon en wij zijn gestart met het project anders leren en de oefeningen voor de reflexrestanten. Mijn zoon had namelijk alle reflexrestanten in min of meerdere mate nog wat bij hem voor veel belemmeringen heeft gezorgd. Zo was hij zeer onhandig in zijn motoriek wat zich uitte in onder andere niet kunnen skaten, onleesbaar handschrift en slecht evenwicht. Verder had hij veel oorproblemen. 

Door het project anders leren en de reflexoefeningen die wij twee jaar onder begeleiding van Esther hebben gedaan heeft mijn zoon enorme vorderingen gemaakt. Zo is zijn spelling enorm verbeterd op school, heeft hij binnen twee weken leren klokkijken (zowel analoog als digitaal) en is ook zijn rekenen vooruit gegaan. Dit alles door de methode visueel te maken.

Door de reflexoefeningen en later ook oogoefeningen is mijn zoon enorm vooruit gegaan in zijn motoriek. Dit uit zich in kunnen skaten, mee kunnen voetballen, verbeterd evenwicht en beter kunnen schrijven. Ook de oorproblemen waar hij als sinds dat hij 15 mnd was last van had zijn over en zijn hoofdpijnklachten zijn nihil. De twee jaar intensief oefenen; waar wel inzet en doorzettingsvermogen van ouders en kind voor nodig is; heeft zijn vruchten afgeworpen. We zijn hierbij goed begeleid door Esther tijdens de face to face afspraken, via skype en via de instructiefilmpjes. We zijn meer dan tevreden met de goede zorgen eb enthousiasme. Zelfs mijn zoon vroeg steeds wanneer gaan we weer naar juffrouw Esther?

Esther bedankt voor de goede begeleiding.

Patricia en Raphael